MEB, Öğretmenlerimizi Seminerdeki Video İzleme Çilesinden Kurtarmalıdır!
“MEB, Öğretmenlerimizi Seminerdeki Video İzleme Çilesinden Kurtarmalıdır!”
Eğitim-Öğretim yılının başında,birinci ve ikinci dönem arasında ya da sonunda gerçekleştirilen seminer dönemleri, öğretmenlerimizin mesleki gelişimini desteklemesi gereken verimli bir süreç olmalıdır. Ancak son yıllarda bu süreç, zorunlu video izleme uygulamalarıyla adeta bir formaliteye dönüşmüştür.
Öğretmenlerimizin mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla düzenlenen seminer dönemleri, ne yazık ki son yıllarda zorunlu video izleme uygulamaları ile amacından uzaklaşmıştır.
Eğitimcilerimizin bilgi, deneyim ve birikimlerini paylaşmaları gereken bu süreç, uzun süren ve çoğu zaman tekrarlanan videoların pasif biçimde izlenmesine indirgenmiştir. Bu durum, ne öğretmen motivasyonuna katkı sağlamakta ne de mesleki gelişimi desteklemektedir.
Öğretmenlerimizi ekran başına mahkûm etmek, onların üretkenliğini köreltmekten başka bir işe yaramamaktadır.
Eğitim Mil-Sen olarak diyoruz ki;
Seminer, video izlemek değildir! Seminer, üretmektir, paylaşmaktır, gezi, gözlem, inceleme yapmaktır, gelişmektir!
Millî Eğitim Bakanlığı’na çağrımızdır:
Seminer dönemleri, öğretmenlerin aktif katılım gösterebildiği, deneyimlerini paylaşabildiği, proje ve fikir temelli çalışmalar yapabildiği bir formata dönüştürülmelidir.
Zorunlu video izleme uygulamalarına son verilerek, öğretmenlerin özgün katkı sunabileceği, anlamlı ve verimli etkinlikler ön plana çıkarılmalıdır.
Eğitimde nitelik, öğretmenlerin gönüllü çabası ve yaratıcı gücüyle mümkündür. Bu nedenle, öğretmenlerimizi video izleme çilesinden kurtarmak, mesleki gelişim süreçlerini yeniden anlamlı hale getirmek, MEB’in öncelikli görevi olmalıdır.
Eğitim Mil-Sen Genel Merkezi
